Olimpietis bėgo kartu su “strakaliukais”

Londono olimpinių žaidynių dalyvis Rytis Sakalauskas, atstovavęs Lietuvai 100 m. bėgimo rungtyje pirmą kartą nuo 1928-ųjų, pasaulio rekordininkas 150 m bėgimo rungtyje, šeštadienį, spalio 20-ąją leido su mažaisiais savo kolegomis – strakaliukais. „Sprinto dieną“ organizavo vaikų judesio studija „Strakaliukas“. Būsimieji čempionai keletui valandų okupavo Lietuvos sporto universiteto lengvosios atletikos maniežą.
Mažieji sportininkai savo energija ir entuziazmu užpildė didžiulę erdvę. 23 „Strakaliuko“ auklėtiniai varžėsi 10 m bėgimo, kamuoliuko metimo ir šuolio į tolį rungtyse. Tačiau svarbiausia renginio idėja – ne tik pademonstruoti treniruočių įdirbį ir siekti rezultatų, bet ir suburti visą šeimą sportiškai popietei.
4-5 metų amžiaus strakaliukų varžybos organizuotos nevaikiškai rimtai. Rezultatus specialia elektronine įranga fiksavo patyrę sporto specialistai. Kiekvienos rungties nugalėtojai pagal amžiaus grupę buvo apdovanoti medaliais, visi dalyviai gavo atminimo diplomus. “PropolBaby” kiekvieną varžybų dalyvį pamalonino pakuote maisto papildų vaikų imunitetui stiprinti.
„Tai pirmosios varžybos tokioje didelėje erdvėje. Tačiau tikrai nepaskutinės. Planuojame prieš Kalėdas surengti „Daugiakovės dieną“, – planus atskleidžia fizinio užimtumo mokyklėlės įkūrėjai ir treneriai Agnė ir Mindaugas Pociai.

Mažųjų sportininkų palaikyti susirinko tėveliai, seneliai bei sesutės ir broliukai. Artimieji ne tik stebėjo savo sportininkų pasirodymą, bet ir patys turėjo galimybę išbandyti jėgas komandinėse rungtyse – traukti virvę ar prisijungti prie traukinuko.
Judesio studija „Strakaliukas“ Kaune veikia beveik metus – nuo 2011 m. lapkričio 10 dienos. Vaikai nuo 1.5 iki 7 metų mokosi koordinacijos, taisyklingų judesių, ugdo fizinio aktyvumo poreikį. Penkiamečio Edvino, „Strakaliuką“ lankančio nuo pirmojo užsiėmimo, tėtis Martynas – buvęs sportininkas, tad meilę sportui nuo mažų dienų siekia įskiepyti ir savo sūnui. „Svarbiausia, kad organizmas būtų stiprus ir sveikas. Manau, kad fiziniai užsiėmimai padeda tą pasiekti ir atitolina vaiką nuo laiko leidimo prie kompiuterio ar kieme. Iki 10-ies metų svarbiausia bendras fizinis lavinimas, o po to jau sūnus pats spręs, ar norės užsiimti kokia nors sporto šaka“. Vyras tikina, kad vaikų tarpusavio varžybos motyvuoja jų motyvaciją stengtis ir įdėti kuo daugiau pastangų per užsiėmimus.
Penkiamečio Dominyko tėtis Paulius pasakoja, kad sūnui darželyje judėjimo nepakanka, tad nutarė išbandyti judesio studiją “Strakaliukas“. „Treneriai išmano, kokie judesiai reikalingi tokio amžiaus vaikams, lavinama jų koordinacija, ugdomas judrumo įprotis. Palikdamas vaiką judėti saugioje aplinkoje jaučiuosi ramus“, – tikina.
Plačiausiai sėkmė varžybose šypsojosi Arminui. Dvi pirmas ir antrą vietą užėmęs berniukas pasidabino trimis medaliais ir pergalinga šypsena. „Bent vieno medalio norėjau, bet trijų tikrai nesitikėjau“, – atvirauja čempionas, svajojantis, kaip tikras kaunietis – krepšininko karjerą.

PROFESIONALO KOMENTARAS
RYTIS SAKALAUSKAS

Vaikystėje padėti fizinio lavinimo pagrindai – pamatas ateities rezultatams. Kiekvienas amžiaus tarpsnis svarbus skirtingoms savybėms lavinti. Svarbu nepraleisti laikotarpių, kuomet vaiko organizmas jautriausias koordinacijai, ištvermei, vikrumui/greičiui ugdyti. Šių gebėjimų neišlavinus, tinkamai neparuošus organizmo, vėliau pradėjus sportuoti konkrečią sporto šaką vaikams prireikia daugiau pastangų pasiekti aukštų rezultatų.
Vaikų varžybos, kokias šiandien mačiau „Sprinto dienoje“ – sveikintina iniciatyva. Jų organizatoriai Agnė ir Mindaugas Pociai verti pagyrimo. Renginys buvo linksmas, įdomus, puikiai organizuotas. Nors vaikams kol kas svarbiausia geros emocijos, tačiau žaidimo forma tinkamiausia mažiesiems dalyviams pratinti prie didžiojo sporto disciplinos. Tikiuosi, kad tokių varžybų mastas augs, kad prie gražios iniciatyvos prisidės kiti treneriai. Gal bus organizuojamas Kauno miesto ar net Lietuvos strakaliukų varžybos.

Džiaugiamės, kad tėveliai palaiko savo vaikučius varžybose ir prisideda prie „Strakaliuko” iniciatyvų populiarinimo. Štai kokį filmuką sukūrė Majaus (5 m.) tėtis.

http://www.youtube.com/watch?v=y2ksIGwk4s8[pb_builder]

Strakaliukiška šventė visai šeimai

Strakaliuko kolektyvas sezoną užbaigė sporto švente. Sukviesti buvo strakaliukai ir jų tėveliai. Tėveliai ir vaikai sportavo kartu ir atskirai. Surengta daug estafečių, bet didžiausio pasisekimo sulaukė „lobio medžioklė”. Visi skubėjo kiek įmanydami, norėjo būti pirmi. Lobis rastas nuskendęs Kauno mariose. Smagu buvo stebėti tėvelius, nereniačius į vandenį su drabužiais. Vakare po aktyvios dienos tėveliai dalyvavo seminare apie vaikų fizinius krūvius. Sezonas užbaigtas prasmingai, energingai ir sportiškai. Iki susitikimų kitą sezoną. Straksėkime katu ir toliau.[pb_builder]

Kaip užauginti čempioną?

Kaip užauginti čempioną?

Pagrindiniai judamieji gebėjimai yra judėjimo forma, kurios metu dirba skirtingos kūno dalys, tokios kaip kojos, rankos, liemuo ir galva. Taip pat judamieji gebėjimai apima šiuos įgūdžius: bėgimą, šokinėjimą, gaudymą, mėtymą ir pusiausvyrą. Šie pagrindiniai judamieji gebėjimai yra pirminė struktūra siekiant lavinti labiau specializuotus ir sudėtingus įgūdžius, kurie gali būti naudojami žaidimuose, sporte, šokiuose, gimnastikoje ir kasdienėje fizinėje veikloje (Department of Education WA, 2013)

Judamųjų gebėjimų lavinimas gali užimti daug laiko – iki 10 valandų kokybiško mokymo. Tai reiškia, kad vaikams reikia aiškiai pateikti užduotis, suteikti galimybes treniruotis ir kelti meistriškumą kasdien. Žaidimai yra tinkamiausia priemonė vaikams mokyti, nes tai ne tik juos sudomina,bet ir leidžia jiems kontroliuoti pratybų krūvį pagal savo galimybes (Department of Education WA, 2013). Treniruočių procesas turi būti suplanuotas taip, kad vaikas kiekvienais metais išmoktų 4-5 naujus įgūdžius, taip pat treniruočių eigoje suteikti galimybę vaikams susipažinti ir su daugiau įgūdžių. Kai kurie išmokti įgūdžiai gali išlikti ilgą laiką, o kiti gali padėti vėliau kitokio pobūdžio veikloje.

Tyrimai rodo, kad netgi 3 metų vaikai per mažai užsiima fizine veikla (Reilly et al.,2004). Dėl šios priežasties jie susiduria su antsvoriu, kuris gali sukelti sveikatos problemų ateityje, taip pat pakenkti psichologinei gerovei. Atsižvelgiant į tai, Singapūro sporto taryba (2011) išleido publikaciją, kurioje nurodomos rekomendacijos tėvams, kaip didinti vaikų fizinį aktyvumą ir tuo pačiu lavinti vaikų judamuosius gebėjimus. Ten siūloma ikimokyklinio amžiaus vaikams užsiimti fizine veikla ar žaidimais bent 3 valandas kiekvieną dieną. Tai padėtų užtikrinti pagrindinių judamųjų judesių formavimąsi, kurie vėliau padės pradinėje mokykloje.

Vaikai turi natūralų poreikį pastoviai judėti, tirti aplinką ir su ja susipažinti naudojantis 5 pojūčiais. Judėjimas vaikams suteikia galimybę, išreikšti save, padeda suprasti, kad kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį, padeda tobulinti judamuosius gebėjimus ir būti gerai prisitaikančiu individu (Singapūro sporto taryba, 2011).

Untitled
pav. Treniravimosi stadijų schema pagal amžių (Kanados trenerių asociacija, 2011)[pb_builder]

Švelniausios mamos rankos – masažas kūdikiams

Kūdikių masažo pamokėlių turinys bei masažo judesiai atitinka Tarptautinės Kūdikių Masažo Asociacijos reikalavimus bei tikslus. Mūsų, kaip ir šios organizacijos misija – aukštinti sveiką prisilietimą per bendravimą, mokymą bei švietimą, kad tėvai ir vaikai jaustųsi mylimi, gerbiami ir vertinami.

Artimo ryšio kūrimui, puoselėjimui bei išlaikymui, kokybiškam mamytės ir kūdikėlio laikui…Verbaliniam bei neverbaliniam bendravimui, meilės bei tolerancijos rodymui savo kūdikiui…
Masažas gali palengvinti kūdikio pilvuko diegliukus, padeda esant vidurių užkietėjimui, raumenukų augimo bei dantukų dygimo skausmams.
Masažuojant stimuliuojama mažylio harmoninė, imuninė, virškinimo bei kvėpavimo sistemos. Gerėja kūno bei proto suvokimas. Mamytės pačios gali padėti atsipalaiduoti įsitempusiems ir negalintiems lengvai užmigti mažyliams. Užtenka mamos rankų, kad gerėtų lankstumas bei raumenukų tonusas.
Svarbiausiai – tai smagus pozityvus ir kokybiškas mamos ir kūdikio laikas. Žinojimas kaip padėti neramiam vaikučiui, kaip jį nuraminti gerina mamos pasitikėjimą savimi, gerinami tėvystės įgūdžiai.
O kur dar streso harmono mažėjimas mamos organizme, kai šalia ramus mažylis bei socialinis aspektas – bendravimas su kitomis mamytėmis…

Masažo nauda pastebima iš karto, o tęsiasi ilgai…

Užsiėmimus veda sertifikuota Tarptautinės Kūdikių masažo asociacijos instruktorė Inga Ciesiūnė[pb_builder]

Kaip užauginti čempioną?

Strakaliukų varžybos – šeimos šventė

Gegužė – šeimos mėnuo. Strakaliukų kolektyvas, neatsilikdamas nuo aplinkos, nei nuo savo planų vėl suorganizavo varžybas. Į tradicija tampantį renginį gegužės 18 dieną pakvietė savo vyresniuosius sportininkus su šeimomis bei sporto žvaigždę.

Šį kartą tai buvo šuolio į tolį varžybos. Vaikams pristatėme šią rungtį bei vieną iš geriausių šios šakos sportininkų – Tomą Bardauską – Lietuvos rekordininką, Sidnėjaus olimpiados dalyvį. Tomas tėveliams ir vaikams pademonstravo, kaip atliekamas techniškas šuolis. Kiek toli Tomas nušoko matavo vaikai, sugulę ant žemės. Atstumui įveikti prireikė net 24 vaikų ir vienos trenerės.

Varžybos vyko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto lengvosios atletikos manieže. Mažieji sportininkai varžėsi penkiose amžiaus kategorijose, didžiausia kova virė 2007m. gimimo amžiaus grupėje. Šuolio į tolį rungtyje nepralenkiamas buvo Arminas V. kuris ir vėl pagerino „Strakaliukų“ rekordą (1.71m).

Varžybose tryško geros emocijos bei puiki nuotaika. Ja užsikrėtė ir dalyviai, ir jų palaikyti susirinkę artimieji.

Medalius šuoliu į tolį rungties nugalėtojams įteikė varžybų garbės svečias – T. Bardauskas.

Paskutinėje rungtyje strakaliukai kartu su savo tėveliais varžėsi dėl Lino Kleizos labdaros ir paramos fondo įsteigtos taurės. Užduotis su kamuoliu sukėlė daug azarto, o nugalėtojų komandai – pergalės džiaugsmą.

Nuskriaustų šį kartą nebuvo. Dėkojame rėmėjams, už visiems dalyviams įsteigtus prizus.DSC02911PS

DSC02912PS

DSC03034PS

DSC03057PS

DSC03090PS[pb_builder]