fbpx

Aktyvūs užsiėmimai vaikams padeda geriau miegoti

lapkričio 15, 2019

Dauguma tėvų žino, koks svarbus yra miegas. Suaugusieji dažniausiai gali būti darbingi net ir vos po poros valandų miego, ypač, jei rytą pradeda keliais puodeliais kavos. Vaikams poilsio reikia gerokai daugiau – jiems svarbu ne tik ilgesnės miego valandos, bet ir jų kokybė. Moksliniais tyrimais ne kartą įrodyta, kad tinkamas miegas gali padėti vaikams mažinti nutukimą, įveikti ligas ir geriau mokytis.

Ką gi daryti, kad vaikas miegotų geriau? Šie penki užsiėmimai vaikams prieš miegą yra nesudėtingi, bet išties veiksmingi siekiant ženkliai pagerinti poilsio kokybę.

  1. Pasiruošimo miegui ritualai. Kasdien pasikartojantys veiksmai, atliekami prieš miegą, padeda nurimti ir geriau išsimiegoti. Vakaro rutina dažnai neapsieina be maudynių, pižamų, pasakų ar lopšinių. Vaikai mėgsta, kai juos kutena, pakaso nugarytę ar paglosto. Paskutinis ženklas, kad laikas miegoti gali būti užgesinta šviesa.
  2. Vaikų fizinis aktyvumas dieną. Tyrimai rodo, kad kuo mažiau aktyvių veiklų, tuo ilgiau vaikas neužmiega. Kiekviena pasyviai praleista valanda šį laiką prailgina trimis minutėmis. Smagiai judėti galima su visa šeima – tiek namuose, tiek parke ar kieme. O jei vaikai turi itin daug energijos, nukreipkite ją kryptingai. Vaikų sporto būreliai gali padėti išsilakstyti, išsidūkti ir miegoti it kūdikiams.
  3. Jokių ekranų prieš miegą. Norint tinkamai pasiruošti poilsiui, reikėtų bent valandą prieš miegą išjungti televizorių ir padėti į šalį telefonus ar kitus išmanius įrenginius. Ši taisyklė galioja ir vaikučiams, ir tėveliams. Ryški ekranų šviesa gali slopinti už miegą atsakingo hormono melatonino gamybą, tad tampa sunkiau užmigti, o užmigus neprabudinėti. Taigi vakaras su filmukais nėra pati geriausia mintis. Geriau paskaitykite, pasivaikščiokite ar tiesiog pasikalbėkite apie prabėgusią dieną.
  4. Mažiau kofeino. Vaikai natūraliai tiesiog trykšta energija, tad papildoma kofeino dozė gali juos dar labiau stimuliuoti. Kad nebūtų sudėtinga nurimti ir nusiteikti poilsiui, geriausia apskritai vengti kofeino turinčių produktų (šokolado, kakavos), o jei tai neišvengiama, neduokite jų vaikams po pietų.
  5. Rami aplinka. Laikas prieš miegą gali būti išties įtemptas, kai pavargę vaikai jau irzlūs, bet sugalvoja milijoną priežasčių, kodėl jiems dar nereikėtų miegoti. Rami, pernelyg nestimuliuojanti, neblaškanti aplinka padės nurimti ir po sudėtingiausios dienos, pailsėti. Kas tinka jūsų vaikui pamatysite išbandę keletą dalykų. Pavyzdžiui, galima naudoti miego mašiną, kuri sukuria skirtingus skaitmeninius garsus, padedančius užmigti, su vyresniais vaikais galima išbandyti jogą ar meditaciją, taip pat svarbu pasirūpinti tinkama temperatūra miegamajame.

Geras miegas išties gali padaryti stebuklus ir atnešti neįkainojamą vertę vaikui tiek iškart, tiek ateity!

 

Parengė Strakaliukas

Kokie užsiėmimai vaikams geriausiUžsiėmimai vaikams „Strakaliuke“ vainikuojami šventinėmis varžybomis